Začali jsme od konce…

S marketingem od konce



s marketingem jsme začali od konce, protože jsme začínali jako čistokrevní manažeři a obchodníci.

Marketingu ve starém pojetí (tedy bez internetu) jsme rozuměli velmi dobře. Jakmile ovšem přišla doba internetu, postupně se to měnilo. Začali jsme platit za něco, co se nám líbilo, bylo to cool, ale neměli jsme vůbec představu či srovnání, za co platíme.

Začalo nás tedy víc a víc zajímat, za co platíme těm chytrým hlavám, co programují a tvoří weby. Přišli jsme na zajímavé zjištění a o to se s vámi chceme podělit.

Centrální prvek marketingu jsou dnes webové stránky, na tom se asi shodneme. Kvůli webu se udělá design manuál, nové logo, a možná poprvé začneme přemýšlet o corporate identity – firemním stylu.

Webová prezentace se nedá ničím nahradit či kompenzovat a před érou internetu nic tak dominantního a slučujícího v marketingu a public relations neexistovalo.

Jenže tak nějak v zápalu kódu se zapomnělo na to marketingové řemeslo. Tedy, KDO je náš zákazník, PROČ u nás utratí své peníze, KDE ho máme hledat, JAK ho zaujmeme, CO od nás očekává a JAKÝ užitek pro něj naše služba, výrobek, produkt má.

Marketingové řemeslo… Co tím myslíme? Řemeslo kvalitního obsahu, ať už textu, nebo grafiky, a to vše podložené seriózními průzkumy a analýzami.

Ze začátku se stavěly weby, aby se líbily zadavateli, aby respektovaly firemní logo, aby dovytvářely firemní filozofii, aby respektovaly názor majitele, jenže to hlavní se vytratilo… Základním účelem a cílem marketingu je přece získat zájem zákazníka. Tedy vytvořit to chtění, zájem o naši firmu, výrobek, zboží či služby.

Proč o tom píši dnes, v roce 2018…? Každý týden narazíme na jednu dvě firmy, které to tak nedělají. U mnoha firem dodnes přetrvává tento diletantský stav.

Firma vyprodukuje špičkové zboží či služby, ale forma prezentace tomu neodpovídá. Když položíme otázku marketingovému manažerovi, jak jim funguje marketing a jak ho měří… Většinou dostaneme vyhýbavou odpověď obalenou spoustou rétorické slámy. Marketing považují i dnes mnozí za nutné zlo, a proto je stojí jenom peníze.

Nepochopení marketingu je ovšem živnou půdou pro všechny ty obchodníky s on-line reklamou, registrací do databází, katalogů a SEO urychlovačů, interně jim říkáme SEO šmejdi.

Tito obchodníci umně využijí a využívají vaší nevědomosti a nechají si platit i za něco, co buď vůbec nepůsobí, nebo za něco, co si dokážete pořídit za zlomek ceny. Když vidíme, za co dnes firmy platí, tak nás někdy hanba fackuje i za ně. Budete na první stránce, posunem vás nahoru atd. My jsme ještě ovlivnění zlatými stránkami, protože tam platilo, že když byl někdo na začátku, tak měl obrovskou výhodu. Z této doby také název AAA Auto…

Tedy naše nevědomost, to byl ten správný impuls i pro nás čistokrevné manažery, abychom se začali více zajímat o (on-line i off-line) marketing.

První nepochopení jsme si objasnili hned na začátku. Neexistuje on-line a off-line marketing. Marketing je jenom jeden, a buď je dobrý, nebo špatný. Díky internetu můžeme ovšem velmi rychle reagovat, tedy být on-line, i když prvotní impuls byl plakát na ulici, tedy čistokrevná off-line reklama.

Druhé nedorozumění bylo myslet si, že jako běžné eseróčko musíme dělat svůj web tak, jako jsme to viděli u e-shopů či info podnikatelů. Dodnes tuto chybu vidíme u mnohých firem, které se cpou někam, kde to nedává smysl, a do řešení, které pro svůj byznys nepotřebují.

Třetí chybou bylo naše myšlení. Mysleli jsme si, že kluci a holky, co umějí programovat, mají zvládnuté i to řemeslo marketingu. Chyba!!!! V minulosti jsme měli skutečně štěstí na velmi šikovné programátory i grafiky, co pro nás dělali, ale o marketingu (oproti nám) nevěděli skoro nic.

Marketingové řemeslo je něco, co se vytratilo, ale není ztraceno.

V české kotlině je několik propagátorů kvalitního marketingu v novém pojetí internetu, tedy hlavně na weby a vše okolo webů. Nahlas říkají, definují a předávají své know-how, jak uchopit současný marketing a jak maximálně využít možnosti webu. Na mysli mám třeba duo Honzů, ŘezáčeKvasničky či Pavla Ungra. Díky těmto propagátorům se vrací na české weby poctivé řemeslo marketingu.

Supervize webu, marketingu je dnes chytrým řešením, když nechcete být odkázaní na jeden zdroj informací. Pro zajímavost si přečtěte třeba článek o redesignu webu

Tagy:

Zaujal vás náš článek, dejte nám LIKE

Jinak se můžeme nad vaším projektem potkat osobně.

 Zanechte na sebe číslo a my vám zavoláme nebo volejte +420 730 890 296

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..