Redesign webu nebo nový web

Redesign webu a nový web Supfee



Možná vás to (ne)překvapí…

Hned na začátku vám prozradíme jednu skutečnost empiricky podloženou z praxe. Tvorba nového weburedesign webu je v podstatě vždy tvorba nového webu. Z praxe víme, že příprava a sekvence činností, kroků, které musíme udělat, aby i redesign webu byl úspěšný, je v podstatě stejná jako u tvorby nového webu.

Určitě využijeme všechny fungující prvky internet marketingu, odkazy, původního webu, ale to okolo se musí vystavět znovu a lépe. Tedy za předpokladu, že se bavíme o profesionálním pojetí webu, který plní a kopíruje cíle vaší firmy. Jestli se bavíme o kosmetické změně třech tlačítek a výměny několika fotek, to nepovažujeme za redesign.

Byznys konzultace nebo internetový marketing

Naše práce na redesignu webu nebo na tvorbě nového webu se v začátku vůbec nepodobá internetovému marketingu, jak mnozí očekávají. Před samotnou tvorbou webu je důležité porozumět tomu, jak funguje byznys zadavatele. Sledujeme a zkoumáme vše od recepce přes management, obchod, výrobu, postavení majitele-majitelů a jeich zástupců až po právní oddělení.

V první řadě pracujeme s majitelem nebo zástupci majitele nebo nejvyšším managementem společnosti. Dovolím se poopravit, na začátku se naše práce nepodobá byznys konzultaci ona to je byznys konzultace.

Tuto službu a v tomto rozsahu si můžeme dovolit poskytovat, jelikož i s firemními konzultacemi po stránce podnikatelského tedy byznys development máme více jak dvacetileté zkušenosti. Nesázíme na pěkné prezentace v PowerPointu, ale na profesionální a poctivé konzultantské řemeslo, které již roky úspěšně dodáváme.

Proč tvořit zadání na redesing webu nebo tvorbu nového webu

Prvním cílem pro každého web developera za předpokladu, že nemá zadaní od zákazíka, by mělo být vytvoření vlastního zadání pro web.

Zadání přesně definuje, co má web dělat, jak to má dělat , kdy to má dělat a jaký by měl být výsledek. Nepřipomíná vám to něco…? Třeba popis práce pro zaměstnance. Čistě teoreticky bychom mohli považovat web za svého „nového zaměstnance“ s pracovní dobou 365 dní v roce…

Precizně zpracované zadání je pro nás tak důležité, že nikdy nepokračujeme dál, dokud nemáme všechny odpovědi a není nám jasné co se od nás a následně od webu očekává. Toto je vždy písemně.

Změřte si své nápady

Každá lidská činnost se dá nějak kvantifikovat a většinou i přesně (z)měřit. Takže se dají změřit dopady webu na vaše cílové skupiny, obecenstvo/zákazníky. Říká se, že co neumíte měřit, nemůžete zlepšovat. Podepíši to a podtrhnu.

Postavit nový web nebo revitalizovat ten starý vyžaduje mít předem kvalitní informace.  Doba, kdy se weby daly stavět na základě pocitů, nálad a odhadů designerů, developerů či zadavatelů, je už minulostí. Bez měření to nejede, informace jsou vaše palivo a přesnost informací je oktanové číslo.

Vaše nápady jsou (z)měřitelné a to bez ohledu zda Vám to přijde reálné nebo ne. U měření píšeme vždy známí citát. Špatný marketing stojí vždy peníze, dobrý marketing netsojí nikdy peníze. Je to opravdu rozdíl mezi tím co bereme jako náklad(špatný marketing) a co jako zisk(dobrý marketing).

Díky info podnikatelé…

Velký posun v tom, jak vnímat internetový marketing a celkově i byznys na internetu, udělali info podnikatelé. Jejich webináře, jak vydělat milióny pomocí internetu, přinesly hodně dobrého a celkově posunuly celé odvětví internetového marketingu hodně dopředu. V zápalu boje a vzdělávání ovšem nadělaly také dost zmatků.

Zákazníci zhltali motivační webináře nebo semináře a měli pocit, že narazili na zlatou žílu podnikání. Spousta principů a technických vychytávek, které fungují u info podnikatelů nebudou fungovat běžným firmám. Už jenom proto, že co info podnikatel prodá a dodá, distribuuje z 99 % pomocí internetu. Z praxe vidíme, že se v podstatě jedná o 99% virtuální byznys. Info podnikatel nemusí skoro nic řešit ve fyzickém světě a v podstatě jeden člověk obslouží i tisíce zákazníků najednou…

Byznys pomocí e-shopů je o stupeň blíže k běžnému podnikání, ale také zde existují funkcionality, vychytávky a míra náročnosti na internet marketing, kterou běžná firma nevyužije.

Tři byznys modely na internetu

V SUpFee rozlišujeme komerční zákazníky na tři skupiny:

  1. info podnikatele
  2. e-shopy
  3. běžné firmy (bez ohledu na velikost)

Čistě teoreticky si představme, že by se vypnul internet. Byznys postavený na internetu a internet marketingu jako jsou e-shopu nebo info podnikatelé, nemohou z podstaty věci fungovat. Běžná firma, které například vyrábí a prodává špendlíky, může a bude existovat i bez internetu.

Určitě se dá nový web nebo redesign webu postavit na jeden z těchto tří byznys modelů-účelů. Nebo se dají zkombinovat všechny dva – tři modely do jednoho projektu na v internet marketingu.

My doporučujme toto: začněte s tím, co vaši firmu dnes živí a po jednom to přidávejte, zkoušejte, měřte dopad na Vás byzyns. Ještě jednou, vše dobře sledujte a měřte.

Nenechte se zmást nabídkou nejmodernějšáh funkcí webu nebo sociálních sítí či email marketingu.

Možná tyto super funkce ani nepotřebujete. Důležité je začít od konce a to je kdo vám paltí za to co děláte a proč..?

Webová stránka je víc než vizitka na internetu

Webová stránka se stala ve firmách, institucích centrálním komunikačním bodem. Doby, kdy weby plnily pouze roli elektronické vizitky, jsou už dávno minulostí.

Komunikačním bodem číslo jedna byla ve firmách ještě donedávna recepce a částečně i obchodní oddělení nebo sám majitel.

Dnes tuto roli z více jak 80 % nepochybně převzal web, ale ne každý nový web to zvládne. Web má několik hlavních a několik vedlejších účelů, které si možná ani neuvědomujeme.

Rozvineme-li myšlenku, že nový web je členem vašeho týmu, tak si dovolím tvrdit, že už poměrně přesně dokážete definovat, CO od něj očekáváte a KOLIK jste ochotni za takové služby zapaltit. Definujete, jak se má chovat jako vaše recepce, nebo váš obchodník nebo vaše personalistka, či jak chcete, aby váš vnímala veřejnost – tedy public relations.

Jeden roční plat za web

zamysleme se nad cenou za web….

Jak jsem již psal, web je naším dalším zaměstnancem, a tedy odvádí pro vás práci. Pracuje 24 hodin denně, 365 dní v roce, nebere si dovolenou, nebývá nemocen, a když tak jen pár hodin, nechce zvýšení platu, a ani nemá zaječí úmysly, tedy konkurence Vám ho nepřetáhne.

Kolik byste zaplatili takovému zaměstnanci…?

Při hrubé mzdě 25 000 je super hrubá mzda cca 33 500. Tedy tento zaměstnnec by firmu stál v ročním nákladu na mzdu cca 400 tis. Jenom náklad yna mzdu , nebavíme se o dalších výdajích, které souhrnně nazýváme „náklady na zaměstnance“.Když si vezmeme manažera, který bere 55 tis / měsíc, tak zde by roční mzda firmu přšla na cca 900 tis. To jen pro představu.

Není to postavené na hlavu…? Můžeme vnímat web jako zaměstnance. Ano, ještě před pár lety by to byla utopie, ale dnes je to zcela reálný a podložený způsob myšlení. Automaty ve výrobě jsou taky jen software plus železo a dokážeme propočítat dopad jejich práce na byznys. U webů je to stejné.

Každé podnikání si zaslouží jedinečný pohled na internetový marketing. Takže porovnávat cenu a vlastní estetiký pocit při rozhodování novém webu či redesignu webu je přinejmenším pošetilé. Web musí pracovat ne existovat..

World Wide Web má třicet roků

Určitě si někteří z nás vzpomeneme, co jsme dělali před třiceti roky. Vsadím se, ale jak vypadaly weby například v roce 1991, si vzpomeneme jen stěží.  Není se čemu divit, čas na internetu a informačních technologiích běží jinou rychlostí.

Třeba to, co platilo před pěti lety, dnes už patří do starého železa. Web se narodil v roce 1989 a je stejně starý jako naše porevoluční Česko a Slovensko, tedy letos dovrší třiceti let. Jenom pár vizionářů v čele s Timothy Bernersn Lee si dokázalo v roce 1989 představit, jaký bude mít protokol WWW dosah na životy lidí. T. B. Lee je dodnes platným členem mezinárodního konsorcia W3C, dohlíží a směruje World Wide Web.

Interent a internet marketing patří k nerychleji se rozvýjejícím oborům ve společnsoti. To co bylo nejmodernější před rokem je už dnes zastaralé. Kam se to celé hrne nevíme, ale víme, že bez pravidelného vzdělávání a nasávání těch nejmodernějších věcí nemáme šanci mít přehled a to nás to živí..

Co je podstatné na redesignu webu

Ještě jsme se nedostali k tomu, abychom si řekli či napsali, co je podstatné z hlediska posloupnosti všech činností a disciplín či potřebných odborníků, kteří se podílejí na tvorbě kvalitního webu. Ale už teď z toho vyplívá, že podcenit přípravu a samotnou tvorbu nebo redesign webu se firmě nemusí vyplatit.

Upozornění: bez kvalitního zadání nedoporučujeme delegovat tvorbu či redesign webu.

Přípravu, tedy zadání si můžete nechat vypracovat na míru u jiné agentury, i tato služba se dá outsourcovat. Proto neváhejte a nešetřete peněz ani časem, najměte si odborníka z oboru, který bude chránit vaše zájmy. Je to ta nejlepší investice, kterou můžte udělat, ale nemusíte nám věřit, vyzkoušejte si to.

Ve stavebnictví existuje institut stavebního dozoru. Je to v podstatě placený odborník, který hájí zájmy zákazníka, čili zadavatele. Tento člověk vyrovnává vědomostní rozdíl mezi zadavatelem a zhotovitelem. Jelikož rozumí celé problematicem, pohlídá technologické a technické prvky stavby. Je partnerem, kterého stavaři-zhotovitelé musí akceptovat, protože tomu rozumí minimálně stejně dobře jako oni.

Tvorba webu, anglicky web development, tedy doslova výstavba webu vyžaduje součinnost několika profesí a sladění jak v čase tak i v kvalitě, podobně jako u stavby domu. Tedy i zde je mnoho slepých uliček, zákoutí a dimenzí, o kterých běžný uživatel nemá vůbec tušení, a přesto mají zásadní vliv na to, zda web bude fungovat, kolik bude stát a zda to není jen nákladová položka ve vašem rozpočtu firmy..

Plaťe za to, co dostanete redesign nebo nový web

Co je výsledkem práce člověka, kterého interně v SUpFee nazýváme supervizor webu…?

Máte jistotu, že zaplatíte pouze za to, co jste si objednali u zhotovitelské firmy. Nedostanete nic víc, ale ani nic míň, jak v kvantitě, tak v kvalitě. Což by mělo být asi normální, ale praxe nám ukazuje něco jiného.

Problematika okolo technologií a technických prvků na webu či na internetu se neustále mění. Udržovat se ve stavu a s pokorou „vím, že nevím“ obnáší věnovat této problematice minimálně jeden den v měsíci. Dnes se přikláním až ke dvěma dnům měsíčně, tedy ročně 12-24 dnů. Měsíc má 22 pracovních dnů.

Jestli si myslíte, že jeden nebo dva články a webinář, jak efektivně rozesílat emailové kampaně, zachrání váš byznys, můžete mít pravdu, ale taky nemusíte. Je to jenom vaše rozhodnutí, zda vsadíte na jednu kartu.

WEB by měl kopírovat a podporovat váš byznys. Jestli se tak neděje, obraťte se na někoho, kdo vám řekne ten pravý důvod.

Marketingová komuniace je další velké téma na příště….

Zaujal vás náš článek, dejte nám LIKE

Jinak se můžeme nad vaším projektem potkat osobně.

 Zanechte na sebe číslo a my vám zavoláme nebo volejte +420 730 890 296

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..