Management v (s) praxi

management s praxi



Slovo management má svůj kořen v latinském slově manus, česky ruka. Původní význam tohoto slova bylo řídit koně, ovládat koně rukou.

Dnes bychom mohli definovat slovo management jako umění řízení. Například firmy, fotbalového teamu nebo školy. Abychom to neodbyli, musíme definovat ještě slovo řídit. Anglicky control můžeme do češtiny přeložit jako řídit, vést, mít pod kontrolou. Tedy umění managementu bychom mohli nazvat jako umění mít věci pod kontrolou. Prosím, nepleťte si: to, že budete něco kontrolovat, je něco jiného. Někdy se říká „chirurg měl operaci celou dobu pod kontrolou“ nebo „řidič měl auto pod kontrolou“.

Infobyznys je na vzestupu a generuje mnoho rádců, kteří managementu (ne)rozumí. Praktické dovednosti jsou to, co musíme sledovat ještě před tím, než začneme někomu platit za iluzi.

První směrnice manažera je: „don’t listen, look“ | „neposlouchej, dívej se“.

Manažeři jsou ti, co prosazují management v praxi. Takže jen kvalitní šéf-manažer bude mít řízení a výsledky pod kontrolou.

V některých sportech to můžeme pozorovat v přímém přenosu. Jsou trenéři, kteří dokáží s papírově průměrným týmem dělat špičkové výsledky. Anglická liga v sezóně 2015–16 měla překvapivého vítěze fotbalistu Leicesteru. Na začátku sezóny byl kurz 5000 : 1.

Za kompetentním manažerem se skrývá více než vedení porad a schvalování výdajů. Tato disciplína vyžaduje celého člověka, a to na 24 hodin denně a 365 dní v roce. Jakmile pracujete s lidmi, musíte lidem rozumět, a to začíná u toho, koho vidíte každé ráno v zrcadle. Mít rád lidi znamená mít rád sebe, rozumět lidem znamená v první řadě rozumět sami sobě a svému chování.

Naše práce se zaměřuje na aktivní management a výsledky.

Někdy celý projekt uchopíme jako interim manažer a zastřešíme post (třeba obchodního ředitele) na určitou dobu. Najdeme vhodného kandidáta a poté mu celé oddělení předáme. Tímto řešením se firma nezastaví a neohrozí své vztahy se zákazníky, ač přitom uvnitř proběhla docela složitá změna. Celá tato operace tvá max. 18 měsíců a firma má zcela nové oddělení obchodu. V několika projektech se nám podařilo nahradit i výkonného ředitele, zde to je podstatně citlivější, ale ne nemožné.

Někdy zase koučujeme manažery a spolupodílíme se na tvorbě oddělení nebo celé firmy. Vždy se díváme na měřitelné výsledky, ne na pocity, i když to je někdy velmi těžké.

Základ je měření; půjčili jsme si citát od lorda Kelvina: „Co se nedá měřit, to se nedá zlepšovat“. William Thomson_Lord Kelvin

Dovednosti jako organizování firmy, zvyšovaní efektivity, spravedlivý způsob odměňování, neustálé vzdělávání v tvrdých i měkkých dovednostech, podporovat ty kolegy/ně, co jsou nejvýkonnější, dělat prorůstová opatření a nesmí chybět ani aktivní odpočinek čas od času společně.

Není cílem zde napsat vše, co se schovává za profesionálním managementem, spíše se jen lehce dotknout a být si vědom, že vím, že nevím.

Z historie víme, že jakmile nějaký obor začne být ve společnosti pro lidi atraktivní výdělkem či prestiží, tak se přidají i diletanti. Přejeme vám, aby se vaší firmě diletanti vyhnuli obloukem.

 

Zaujal vás náš článek, dejte nám LIKE

Jinak se můžeme nad vaším projektem potkat osobně.

 Zanechte na sebe číslo a my vám zavoláme nebo volejte +420 730 890 296

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..