Efektivita na prodej

efektivita firmy



Efektivita souvisí s motivací, motivace souvisí se stanovením cílů a cíle souvisí s tím CO je pro Vás v životě důležité.

Řešíte efektivitu výroby nebo efektivitu obchodního oddělení či efektivitu marketingu nebo osobní efektivitu…? Lámete si hlavu, proč to jde tak ztuha…

Udělejme si rychlou analýzu, KDOCO stupuje do procesu a jaký má vliv na efektivitu.

Už Tomáš Baťa říkával, firma jsou: „Budovy – to jsou hromady cihel a betonu. Stroje – to je spousta železa a ocele. Ale život tomu dávají teprve lidé.“

Tomáš Baťa | SUpFee.cz

Shodne se na tom, že jako manažeři už dlouho víme, že člověk je tím klíčovým prvkem, který dokáže nehmotným věcem vdechnout život. To jak hodně či málo života něčemu dokážeme věnovat, to je v podstatě efektivita. Vždy máme důvod proč něčemu dáme více energie a něčemu méně. V konečném důsledku i ziskovost Vaší firmy, projektu je odvozená od toho, jak jsou vaši lidé efektivní.

Člověka bychom mohli vnímat jako tělo a mysl(duše). Nechci zabíhat do filosofických oblastí, a tak mi odpusťte pro tento článek toto zjednodušení. Tedy dvě části tělo a mysl. Tělo, aby fungovalo musí dostat najíst a napít. Když tak neučiníte, ucítíte fyziologické projevy, které nazýváme hlad a žízeň. Co naše mysl, co musí dost aby „neměla hlad a žízeň“, čím ji krmíme, a jaké zažíváme projevy, když to, co má dostat nedostává…?

Moderní manažer by neměl být jenom ten kdo rozdá práci a jednou měsíčně podepíše výplatu. Dnes je dost, ale dost velký nedostatek šikovných a schopných lidí. Jenže my v praxi pozoruje, že jenom pro někoho. Možná proto, že ti šikovní lidé nehledají lepší práci, ale lepšího šéfa. Možná chtějí něco víc, než je projev spokojenosti za jejich práci, že jim pošleme peníze. Jestli si myslíte, že rozumíte lidem tak přesně víte, co je jejich potrava pro duši (mysl). Na jaké duševní palivo jezdí Pepa a na jaké Mirka a co potřebuje Hanka.

Teď si položme otázku, skutečně známe klíčové lidi, svůj team, své oddělní, svou firmu…? Nebo si to myslíme. Naše firma nekrachuje dokonce i lehce rosteme v počtu zaměstnanců, ale efektivita a ziskovost je v nedohlednu. Kolikrát jsem se už s touto situací potkal.

Okolí Vás obdivuje, jak jste úspěšní, ale jenom Vy víte, jak to vypadá zevnitř….

Pozor, to si nepleťte s chytrou poučkou, jak lidi (z)manipulovat v tom negativním slova smyslu… Efektivita se nedá koupit ta se dá pouze vytvořit, je to práce lidského snažení… Také když se z pohledu etymologie podíváme na slovo inspirovat tak tam najdeme Z lat. īnspīrāre {vdechovat} spīrāre {dýchat} nebo také volně (in Spirit).

Takže co byste mohli udělat pro zvýšení efektivity, a tedy i ziskovost vaší firmy, oddělní nebo sebe sama. Informujte se, zjišťujte, pátrejte, a hlavně pokuste se porozumět sami sobě. Zdroje informací najdete u úspěšných lidí nebo v knížkách, které tito úspěšní lidí napsali. Také by se vám možná hodil náš kontrolní list, kde jsme sepsali kroky, které mám v praxi fungují.

Zaujal vás náš článek, dejte nám LIKE

Jinak se můžeme nad vaším projektem potkat osobně.

 Zanechte na sebe číslo a my vám zavoláme nebo volejte +420 730 890 296

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..