Platíte za SEO, nebo za zákazníka?

Seo optimalizace pro vyhledávače Supfee



Pravděpodobně jste už zaslechli to moderní zaklínadlo, „SEO optimalizace“ (což je samo o sobě hloupé spojení, neboť SEO znamená Search Engine Optimization, optimalizace pro vyhledávače nebo též optimalizace nalezitelnosti).

Tedy předpokládám, že víte, o čem píši. Někteří marketingoví odborníci a obchodníci toto slovní spojení skloňují na prodejní schůzce neustále dokola. Možná to slyšíte od svého marketingu taky na každé poradě.

  • zaručíme vám první pozici ve vyhledávačích
  • garantujeme SEO pro ČR
  • zaregistrujeme vás do katalogů
  • budeme vám spravovat SEO za paušál
  • budete vidět všude
  • řekněte nám 3 – 4 klíčová slova a my vás na ně posuneme na první stránku

Proč to dělají…? To je dobrá otázka….. No, možná proto:

  • že potřebujeme jejich služby a nevíme o tom?
  • že se v nás snaží vyvolat pocit, že umí a vědí o marketingu víc než my?
  • že hřeší na trendy v oboru online marketingu a my nemáme čas se orientovat…?
  • že sami ani nevědí a neznají skutečné dopady na naše, vaše podnikání, ale potřebují se uživit a provize bude vyplacena a když vy koupíte…

V podstatě to není důležité… Když my jako konzumenti jejich služeb v tom budeme mít jasno, nemohou nás opíjet a mystifikovat na vlně naší nevědomosti.

Co je tedy důležité a jaké otázky bychom si měli položit v začátku? Jako první bych doporučoval definovat: co je to marketing, přesněji, co je výsledkem marketingu.

Cílem marketingu je vytvořit poptávku. Tedy je jedno, zdali se jedná o on-line marketing, nebo off-line marketing.

Cílem je najít, přesvědčit a přivést k vám zákazníka, který má o vaše zboží nebo služby zájem. V době před internetem to byl okamžik, kdy potenciální zákazník vstupoval do vašeho obchodu a chtěl si něco koupit. Když jste to zboží měli skladem a neotrávil ho prodejce svou neochotou, tak zákazník zaplatil a odešel s vaším produktem či službou. V dobrém případě se vracel. O to samé nám přece jde i dnes!!!

Přece jsme neměřili:

  • kolik lidí prošlo okolo vašeho obchodu,
  • kolik lidí se u vás schovalo, když venku pršelo,
  • kolik lidí si přečetlo vaší inzerci ve zlatých stránkách.

Šlo nám jen o ty lidi, kteří nás našli, kteří u nás (na)koupili a kteří (na)kupovali opakovaně.

Když to píši, tak to zní logicky a mnozí se pozastaví nad tím, proč to píši, když je to tak samozřejmé…

No, není. Přes dvacet let funguji jako konzultant a kouč firem a majitelů byznysů, mám možnost pozorovat mnoho malých a středních společností v přímém přenosu. Nejednou jsem pozoroval, za co a na co vynakládají finance v marketingu. Mimochodem, to je také jeden z důvodů, proč jsem si dovolil napsat tento článek.

Tak se nenechme vmanipulovat do této hry, která nám většinou zvýší jen náklady.

Více vám mohu poskytnout v rámci osobní konzultace u vás nebo u nás…

Přeji vám hodně zdaru v podnikání.

P. S.: Není mým cílem nikoho naštvat, tedy ani odborníky, ale je dobré si říci, co podporuje naše podnikání a co ne.

Tagy:

Zaujal vás náš článek, dejte nám LIKE

Jinak se můžeme nad vaším projektem potkat osobně.

 Zanechte na sebe číslo a my vám zavoláme nebo volejte +420 730 890 296

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..