Pravděpodobně jste už zaslechli to moderní zaklínadlo, „SEO optimalizace“ (což je samo o sobě hloupé spojení, neboť SEO znamená Search Engine Optimization, optimalizace pro vyhledávače nebo též optimalizace nalezitelnosti).
Tedy předpokládám, že víte, o čem píši. Někteří marketingoví odborníci a obchodníci toto slovní spojení skloňují na prodejní schůzce neustále dokola. Možná to slyšíte od svého marketingu taky na každé poradě.
Proč to dělají…? To je dobrá otázka….. No, možná proto:
V podstatě to není důležité… Když my jako konzumenti jejich služeb v tom budeme mít jasno, nemohou nás opíjet a mystifikovat na vlně naší nevědomosti.
Co je tedy důležité a jaké otázky bychom si měli položit v začátku? Jako první bych doporučoval definovat: co je to marketing, přesněji, co je výsledkem marketingu.
Cílem marketingu je vytvořit poptávku. Tedy je jedno, zdali se jedná o on-line marketing, nebo off-line marketing.
Cílem je najít, přesvědčit a přivést k vám zákazníka, který má o vaše zboží nebo služby zájem. V době před internetem to byl okamžik, kdy potenciální zákazník vstupoval do vašeho obchodu a chtěl si něco koupit. Když jste to zboží měli skladem a neotrávil ho prodejce svou neochotou, tak zákazník zaplatil a odešel s vaším produktem či službou. V dobrém případě se vracel. O to samé nám přece jde i dnes!!!
Přece jsme neměřili:
Šlo nám jen o ty lidi, kteří nás našli, kteří u nás (na)koupili a kteří (na)kupovali opakovaně.
Když to píši, tak to zní logicky a mnozí se pozastaví nad tím, proč to píši, když je to tak samozřejmé…
No, není. Přes dvacet let funguji jako konzultant a kouč firem a majitelů byznysů, mám možnost pozorovat mnoho malých a středních společností v přímém přenosu. Nejednou jsem pozoroval, za co a na co vynakládají finance v marketingu. Mimochodem, to je také jeden z důvodů, proč jsem si dovolil napsat tento článek.
Tak se nenechme vmanipulovat do této hry, která nám většinou zvýší jen náklady.
Více vám mohu poskytnout v rámci osobní konzultace u vás nebo u nás…
Přeji vám hodně zdaru v podnikání.
P. S.: Není mým cílem nikoho naštvat, tedy ani odborníky, ale je dobré si říci, co podporuje naše podnikání a co ne.
Jinak se můžeme nad vaším projektem potkat osobně.
Zanechte na sebe číslo a my vám zavoláme nebo volejte +420 730 890 296