Optimalizace srovnávačů zboží
Srovnávače nebo také porovnávače zboží jsou katalogy, které zákazníkovi velmi rychle pomohou srovnat stejné produkty. Zákazníci pak rychle vidí cenové rozdíly mezi prodejci. Je ale opravdu cena to jediné, co rozhoduje?
Proč je dobré zajímat se o srovnávače?
Proč by měly být vaše produkty na srovnávačích? Tak se sami zamyslete, jaký člověk jde na srovnávač a hledá daný produkt? Přece ten, který chce koupit. Jen hledá, od koho koupí, a to je velká příležitost naservírovat mu vaše zboží přímo pod nos. Možná hned vzápětí vás napadne, že ale nemáte nejlevnější produkty, tak co byste dělali na srovnávačích zboží. Podle dat Heuréky a Zboží.cz řadí podle nejnižší ceny pouze 30–40 % jejich návštěvníků. Statistiky mluví za vše. Více než polovina lidí se na porovnávačích cen neřídí nejnižší cenou zboží. Přitom ceny na konverzi a náklady na nákup zboží jsou nízké a poměr nákladu ku obratu (PNO) je zde velmi přívětivý. Pro některé e-shopy je to jediný zdroj nákupu návratný hned po prvním nákupu zákazníka, a ať se vám to líbí, nebo ne, když máte zboží, které lidé na srovnávačích vyhledávají, musíte s porovnávači zboží počítat ve své marketingové strategii.
Jak srovnávače fungují?
Vytvoření XML feedu a nasazení na srovnávač zboží
Párování produktů
Optimalizace cen za proklik
Jak přistupujeme k optimalizaci ve srovnávačích?
- 1Prověříme s klientem jeho produkty a dáme mu přesné pokyny pro vytvoření XML feedu. Případně zkontrolujeme stávající XML Feed a napárování na srovnávačích.
- 2Vytvořený XML feed napojíme na srovnávače zboží.
- 3Usilujeme o splnění podmínek pro možnost nastavovat vyšší CPC, než je v základním ceníku.
- 4Tzn. v případě Heureky získání certifikátu „Ověřeno zákazníky“.
- 5Optimalizujeme napárování produktů.
- 6Optimalizujeme ceny za proklik pro získání nejlepších pozic
- 7Sledujeme poměr nákladu k obratu s dlouhodobým cílem snižováním poměru této metriky.
V čem vám ještě pomůžeme?
[hexagon id=email_marketing]
Potřebuji efektivní marketing
+420 736 509 211
