Návratnost marketingových investic
Návratnost investic, anglicky označovaná zkratkou ROI (Return On Investments), ukazuje výkonnost jakéhokoli podnikání. Udává se v procentech jako poměr zisku k investicím. Jedná se o jednu z rozhodujících metrik v marketingu, a proto je neuvěřitelné, že skoro polovina firem ROI vůbec neměří.
Proč je nutné optimalizovat marketingové investice?
Proto, abyste mohli dosahovat lepší návratnosti investic, musíte mít správně nastavenou analytiku a mít jasné marketingové strategie, kam a za jak dlouho se chcete dostat. Dobré ukazatele jsou PNO (poměr nákladů ku obratu) nebo ROI (návratnost investic) a v některých odvětvích musíte jít ještě o chlup dál a počítat s metrikou CLV (hodnota zákazníka za celou jeho životnost). Vždy se na výsledky koukejte jako na celek a nenechte si prezentovat výsledky z jednotlivých kampaňových systémů, protože pak se nikdy nedopočítáte. Když tedy máte nastaveno měření a jasné cíle, je na čase optimalizovat kampaně, web atd., abyste dosáhli vysněného cíle. Jak tedy vypočítáte návratnost investic do marketingu?
Jak se ROI počítá?
ROI (%) = (Čistý zisk/Investice) * 100
ROI (V absolutní hodnotě) = (Čistý zisk – Investice ) / Investice
Pro jednoduchost budeme předpokládat snadno měřitelnou reklamní kampaň ve formě PPC. Do reklamy bylo investováno 20 000 korun, výnosy byly 100 000 korun a čistý zisk je 40 000 korun.
ROI (%) = (40000 / 20000) * 100 = 200 %
ROI (V absolutní hodnotě) = (40000 – 20000) / 20000 = 1
V čem se lišíme od konkurence?
Jak to vidíme v Supfee | Jak to vidí ostatní |
---|---|
Provedeme vaši analýzu obecně a hodně se budeme vyptávat | Nechají vás vyplnit obecný dotazník |
Díváme se na vaše podnikání jako na celek a sledujeme jednotlivé kampaně v konečném dopadu na vaše podnikání | Vyhodnocují všechny kampaně zvlášť |
Dodržujeme stanovené cíle, a když na to nemáme, tak vám to řekneme | Slíbí i modré z nebe, aby dostali zakázku |
V čem vám ještě pomůžeme?
[hexagon id=email_marketing]
Potřebuji efektivní marketing
+420 736 509 211
