Optimalizace srovnávačů zboží

Srovnávače nebo také porovnávače zboží jsou katalogy, které zákazníkovi velmi rychle pomohou srovnat stejné produkty. Zákazníci pak rychle vidí cenové rozdíly mezi prodejci. Je ale opravdu cena to jediné, co rozhoduje?

Proč je dobré zajímat se o srovnávače?

Proč by měly být vaše produkty na srovnávačích? Tak se sami zamyslete, jaký člověk jde na srovnávač a hledá daný produkt? Přece ten, který chce koupit. Jen hledá, od koho koupí, a to je velká příležitost naservírovat mu vaše zboží přímo pod nos. Možná hned vzápětí vás napadne, že ale nemáte nejlevnější produkty, tak co byste dělali na srovnávačích zboží. Podle dat Heuréky a Zboží.cz řadí podle nejnižší ceny pouze 30–40 % jejich návštěvníků. Statistiky mluví za vše. Více než polovina lidí se na porovnávačích cen neřídí nejnižší cenou zboží. Přitom ceny na konverzi a náklady na nákup zboží jsou nízké a poměr nákladu ku obratu (PNO) je zde velmi přívětivý. Pro některé e-shopy je to jediný zdroj nákupu návratný hned po prvním nákupu zákazníka, a ať se vám to líbí, nebo ne, když máte zboží, které lidé na srovnávačích vyhledávají, musíte s porovnávači zboží počítat ve své marketingové strategii.

Ikona optimalizace Supfee

Jak srovnávače fungují?

Vytvoření XML feedu a nasazení na srovnávač zboží

XML feed je datový soubor sloužící v našem případě k exportu zboží a všech potřebných doprovodných informací do porovnávačů cen.

Párování produktů

Na správném napárování produktů závisí úspěch na zbožových srovnávačích. Je nutné dodržet pravidla jednotlivých portálů a mít XML Feed v tak dobré formě, aby došlo k napárování co největšího počtu produktů, které se poté budou zobrazovat ve výsledcích vyhledávání.

Optimalizace cen za proklik

Systém platby za proklik funguje velmi podobně jako u PPC reklamy. Stanovíme maximální částku, kterou jsme ochotni zaplatit za proklik na náš produkt. Vždy zaplatíme pouze částku nezbytnou pro překonání nejbližšího konkurenta. V tomto případě je ale velmi důležité mít ověření spokojenosti od zákazníků.

Jak přistupujeme k optimalizaci ve srovnávačích?

  • 1
    Prověříme s klientem jeho produkty a dáme mu přesné pokyny pro vytvoření XML feedu. Případně zkontrolujeme stávající XML Feed a napárování na srovnávačích.
  • 2
    Vytvořený XML feed napojíme na srovnávače zboží.
  • 3
    Usilujeme o splnění podmínek pro možnost nastavovat vyšší CPC, než je v základním ceníku.
  • 4
    Tzn. v případě Heureky získání certifikátu „Ověřeno zákazníky“.
  • 5
    Optimalizujeme napárování produktů.
  • 6
    Optimalizujeme ceny za proklik pro získání nejlepších pozic
  • 7
    Sledujeme poměr nákladu k obratu s dlouhodobým cílem snižováním poměru této metriky.

V čem vám ještě pomůžeme?

[hexagon id=email_marketing]

Potřebuji efektivní marketing

supfee@supfee.cz

+420 736 509 211

Telefonická konzultace supfee